متخصص طب سوزنی اصفهان | با طب سوزنی می توان درد سیاتیک را درمان کرد ؟

سیاتیک چیست؟

درد سیاتیک یک بیماری دردناک است که با عصب سیاتیک، بزرگ ترین عصب بدن همراه است. سبب ایجاد درد در ناحیه اعصاب سیاتیک از قسمت تحتانی ستون فقرات تا پشت پاها می شود. درد سیاتیک معمولاً به آرامی شروع می شود و با گذشت زمان افزایش می یابد. مشکلات ستون فقرات علت اصلی سیاتیک است. صدمه به بافت غضروف ، دررفتگی ساختارهایی به نام دیسک و التهاب کشکک زانو می تواند باعث درد سیاتیک شود. بیشتر در یک طرف بدن دیده می شود.

سیاتیک معمولاً در آقایان و خانم های بین ۲۰ تا ۵۰ سال که کار سختی انجام می دهند یا ورزش نمی کنند دیده می شود. علائم سیاتیک ، درد از لگن تا پاشنه پا ، بی حسی و ضعف در پای تاثیر دیده است. ورزش منظم ، فیزیوتراپی ، طب سوزنی ، تزریق ویتامین B1 و B2 ، شل کننده های عضلانی از جمله روش های توصیه شده برای درمان سیاتیک هستند.

علائم سیاتیک

1. گسترش درد شدید از لگن تا پاشنه پا
  2. دردی که با حرکت بدتر می شود
  3. بی حسی و ضعف در پاها در طول مسیر عصب سیاتیک
  4. در موارد شدیدتر ، بی حرکتی نیز ممکن است رخ دهد.
  5. سوزن سوزن شدن دردناک انگشتان یا پاها
  6. احساس سوزن در پا و انگشتان
  7. بی اختیاری ادرار – که به این معنی است که مثانه یا روده قابل کنترل نیست. این یک علامت جدی است و نیاز به مداخله فوری دارد
پیشنهاد مطالعه  مزایای بادکش درمانی

متخصص طب سوزنی اصفهان | طب سوزنی کاهش و درمان درد آرتروز

درمان سیاتیک با طب سوزنی

درمان درد با طب سوزنی روشی است که اغلب در دنیا و کشور ما استفاده می شود. همچنین برای درمان درد سیاتیک توصیه می شود. سن یا جنسیت برای شروع درمان مهم نیست. در درمان سیاتیک با طب سوزنی ، اختلالات انرژی کلی و نقاطی که سبب درد موضعی می شود مورد توجه قرار می گیرد. تعادل انرژی حاصل می شود ، درمان منطقه ای انجام می شود و درمان موضعی در نقاط دردناک با سوزن اعمال می شود. یک روش درمانی بدون استفاده از دارو است.

مطالب پیشنهادی مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.