کاشت نخ لاغری اصفهان | فواید طب سوزنی بر سیستم اندام ها

سیستم اندام‌ها

تاثیر طب سوزنی بر سیستم اندام | در طب چینی دوازده اندام اصلی وجود دارد: ریه، روده بزرگ، معده، طحال، قلب، روده کوچک، مثانه، کلیه، کبد، کیسه صفرا، پریکارد (محافظ قلب) و گرم‌کننده سه‌گانه (سانجیاو) که نمایانگر ناحیۀ کمر به بالا (معمولا بدون سر و دست) است. هر اندام دارای انرژی چی مرتبط با خودش است و با احساسات خاصی تعامل دارد. از آنجایی که دوازده اندام وجود دارد، دوازده نوع انرژی چی وجود دارد که می‌توانند در بدن و از طریق دوازده کانال اصلی یا نصف النهار حرکت می‌کنند.

پزشکان چینی علائم بیماری‌ها را به اندام‌ها ارتباط می‌دهند. به این معنا که علائم یک بیماری در نتیجۀ عدم تعادل یین و یانگ در یک یا چند اندام یا جریان ناسالم چی از یک اندام به یک اندام دیگر در نظر گرفته می‌شود. هر عضو دارای مشخصاتی متفاوت از علائمی است که می‌تواند در یک فرد بروز کند.

مطالب جالب و خواندنی دکتر اردشیر عامری متخصص طب سوزنی اصفهان :

متخصص طب سوزنی اصفهان | طب سوزنی صورت.

فواید طب سوزنی

با درک مفاهیم طب سنتی می‌توانیم به حفظ تعادل انرژی های بدن کمک کنیم تا سلامتی خود را حفظ کنیم. طب چینی از عناصر و اندام‌ها برای توصیف و درمان مشکلات سلامتی استفاده می‌کند. به عنوان مثال، کلیه به آب و قلب به آتش مرتبط است و این دو عضو نسبتی همچون آب و آتش دارند. اگر کلیه ضعیف باشد، ممکن است در تقابل یک آتشِ‌ سوزان در قلب وجود داشته باشد، بنابراین درمان ممکن است با طب سوزنی یا گیاهان دارویی برای خنک کردن سیستم قلب و یا افزایش انرژی در سیستم کلیه انجام شود.

پیشنهاد مطالعه  6 روش‌ پیشگیری از افتادگی پلک

مشکلات پزشکی و طب سوزنی

در طب چینی، بیماری به عنوان عدم تعادل در سیستم اندام یا مریدین‌های چی دیده می‌شود و هدف هر درمان کمک به بدن در برقراری مجدد هماهنگی ذاتی خودش است. بیماری می‌تواند ناشی از عوامل درونی مانند احساسات، عوامل بیرونی مانند محیط و آب و هوا و عوامل دیگری مانند جراحات، ضربه، رژیم غذایی و میکروب‌ها باشد. به عنوان مثال، عفونت در اولین دیدگاه مشکلی در رابطه با میکروب‌ها و ویروس‌ها نیست، بلکه یک ضعف در انرژی بدنی است که منجر به بروز بیماری شده است.

در طب چینی ، هیچ دو بیماری با یکدیگر یکسان نیستند؛ زیرا هر بدن ویژگی‌های علائم بیماری و تعادل خاص خود را دارد. از فواید طب سوزنی برای باز کردن یا تنظیم جریان چی در سراسر سیستم اندام استفاده می‌شود و بدن را تقویت و ترمیم می‌کند.

مراجعه به متخصص طب سوزنی

زمانی‌که شما به یک متخصص طب سوزنی مراجعه می‌کنید، متخصص ابتدا سابقۀ پزشکی و علائم شما را از دیدگاه فیزیکی و عاطفی بررسی می‌کند، سپس زبان، نبض نقاط مختلف بدن و علائمی مانند سرفه و درد را معاینه می‌کند. بعد از جمع‌آوری اطلاعات کافی متخصص می‌تواند از روی الگوی علائم، اندام‌های درگیر و نواحی غیرهماهنگ را تشخیص دهد. براساس نوع طب سوزنی مورد نیاز شما، متخصص سوزن‌هایی را در کانال‌های انرژی یک یا تعدادی از اندام‌ها دوازده‌گانه فرو می‌کند تا انرژی چی آن‌ها را تنظیم و هماهنگ کند.

پیشنهاد مطالعه  عوارض لیفت صورت

سوزن‌های مورداستفاده در طب سوزنی همیشه ضدعفونی شده و طب سوزنی به طور کلی روشی بسیار ایمن و بی‌خطر است. عمق فرو رفتن سوزن‌ها نیز متفاوت است و به کانال‌های انرژی مدنظر بستگی دارد. فرو رفتن این سوزن‌ها عموما دردی به همراه ندارد. بیماران گاهی گزارش می‌دهند که این عمل حس نیشگون گرفتن است و حتی بعضی اوقات به دلیل بهبود وضعیت جسمی، احساس لذت‌بخشی دارد. مدت زمان باقی ماندن سوزن‌ها در پوست نیز متفاوت است.

متخصص طب سوزنی اصفهان |تاثیر طب سوزنی بر درمان آگورافوبیا

جوانب احتیاط

طب سوزنی به طور کلی روشی ایمن و بی‌خطر است. اگر بیماری بدلیل وجود یک مشکل سلامتی نسبت به انجام آن مردد است، بهتر است با بیش از یک متخصص مشورت کند. همچنین یک بیمار همیشه باید اطمینان خاطر داشته باشد که متخصص طب سوزنی او فردی کاربلد و آموزش‌دیده است.

برگرفته از دانشنامه The Gale Encyclopedia of Alternative Medicine ؛