کاشت نخ لاغری اصفهان | .آرایش کردن بعد از بوتاکس

مهم ترین نکات مراقبت قبل از بوتاکس

مراقبت از بوتاکس | بوتاکس یک پروتئین تصفیه شده است که توسط باکتری کلستریدیم تولید می شود. مقادیر کم می توانند چین و چروک های پویا را آرام کرده و پوست را صاف کنند. درمان‌های بوتاکس معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و یک عمل زیبایی ایمن و مؤثر با حداقل عوارض جانبی و زمان بهبودی است. پزشک شما هر آنچه را که لازم است در مورد درمان خود بدانید به شما خواهد گفت، بنابراین در پرسیدن هر گونه سوالی که ممکن است دارید تردید نکنید و مراقبت های ضروری تجویز شده را دنبال کنید.

با این حال، ما همچنین درک می کنیم که ممکن است بخواهید با تحقیق در مورد مراقبت های معمولی که باید انجام دهید، آماده شدن برای درمان خود را شروع کنید! توصیه های قبل از مراقبت ساده است:

  • بسیار مهم است که حداقل ۲۴ ساعت قبل از تزریق بوتاکس الکل مصرف نکنید، زیرا این ماده می تواند خون را رقیق کرده و احتمال کبودی را افزایش دهد.
  • همچنین باید از مصرف داروهایی مانند رقیق کننده های خون یا ضد التهاب خودداری کنید.
  • به همین ترتیب، از تراشیدن ناحیه‌ای که بوتاکس دریافت می‌کند (چه با موم، لیزر یا کرم)، و همچنین از محصولات دارای مواد ضد پیری مانند رتینول، گلایسیال‌اکسی‌آکسید، گلایسی‌الدیکال، خودداری کنید.
  • علاوه بر این، روز عمل به هیچ عنوان آرایش نکنید و خوب غذا بخورید، در غیر این صورت ممکن است در طول درمان احساس ناخوشایندی داشته باشید.
پیشنهاد مطالعه  لیفت غبغب با نخ با دکتر اردشیر عامری

کاشت نخ لاغری اصفهان | کاربرد مزوژل

بهترین نکات مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس به همان اندازه مهم است، که مراقبت های قبل از بوتاکس مهم است، به عنوان مراقبت های اولیه، مطمئن شوید که همه کارها را درست انجام می دهید و در مورد آن با پزشک خود صحبت می کنید.

  1. برخی از رایج‌ترین نکات مراقبت‌های پس از بوتاکس شامل این واقعیت است که نمی‌خواهید به هیچ وجه ناحیه آسیب‌دیده را دست‌کم ۲۴ ساعت لمس کنید، ماساژ دهید یا مالش دهید تا از آسیب‌دیدگی دیگر جلوگیری شود.
  2. علاوه بر این، از انجام فعالیت های ورزشی سنگین نیز خودداری کنید و حداقل چهار ساعت پس از عمل دراز نکشید تا بوتاکس به مناطق دیگر منتقل نشود.
  3. همچنین حداقل ۲۴ ساعت پس از عمل، تحت درمان های دیگری مانند میکرودرم ابریژن، پوست صورت و لایه برداری شیمیایی قرار ندهید.
  4. دور از آفتاب ماندن برای مدتی نیز ایده خوبی است، حداقل تا زمانی که قرمزی یا تورم از بین برود.
  5. یک بسته یا ژل سرد می تواند به شما در کاهش تورم و به حداقل رساندن کبودی کمک کند، اما مهم است که از فشار، حتی پس از چند روز، برای اطمینان از موفقیت بوتاکس اجتناب کنید.

برای هر گونه نگرانی در مورد بوتاکس پس از مراقبت مشاورین خبره ما تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه  عوارض تزریق بوتاکس اطراف دهان

معمول است که نتایج درمان تا حدود دو هفته طول بکشد تا اثر کامل را داشته باشد، بنابراین صبر کنید تا این زمان بگذرد قبل از ارزیابی اینکه آیا راضی هستید یا خیر. در صورت داشتن هرگونه سوال،در مورد مراقبت‌های قبل از بوتاکس، با ما صحبت کنید. ما همچنین درمان های دیگری را برای سفت کردن پوست و همچنین درمان های ضد چین و چروک ارائه می دهیم.

متخصص طب سوزنی اصفهان |کلینیک تزریق ژل

سوالات متداول درباره مراقبت قبل از بوتاکس:

کدام نواحی را می توان با بوتاکس درمان کرد؟
برای کاربردهای آرایشی، از بوتاکس می توان برای رفع خطوط و چین و چروک پیشانی و ناحیه چشم ( پای کلاغ ) و همچنین خطوط لب استفاده کرد. همچنین ممکن است برای نرم کردن گودی چانه یا ماهیچه های فک برای ایجاد ظاهری باریک تر تزریق شود.

آیا عوارض جانبی جانبی برای تزریق بوتاکس وجود دارد؟
مانند هر روش دیگری، چه پزشکی و چه زیبایی، همیشه خطر عوارض جانبی وجود دارد. برخی از بیماران ممکن است کبودی، تورم، قرمزی یا حساسیت در اطراف محل تزریق را تجربه کنند.

 

موارد احتیاط در جهت رعایت مراقبت قبل از بوتاکس

اگر یکی از موارد زیر را داشته باشید، کاندیدای بوتاکس در نظر گرفته نمی شوید:

  1. میاستنی گراویس
  2. آلرژی به سم بوتولینوم
  3. اختلال عصبی عضلانی
  4. باردار یا شیرده
  5. آلرژی به آلبومین انسانی
  6. فیلرهای پوستی

حداقل از مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن، ادویل، موترین، نوپرین، آلو، سلبرکس، روغن ماهی، جینکو بیلوبا، خار مریم و دوزهای بالای ویتامین E خودداری کنید. ۷-۱۰ روز قبل از قرار ملاقات، مگر اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد. برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی که ممکن است تجربه کنید، می توانید تایلنول (اگر منع مصرف ندارید) را یک ساعت قبل از قرار ملاقات مصرف کنید. اگر نگرانی در مورد ناراحتی دارید.

پیشنهاد مطالعه  طب سوزنی در چه بیماری هایی قابل استفاده است؟

تزریق ژل و بوتاکس اصفهان | تفاوت تزریق ژل و بوتاکس.

اگر از داروهای رقیق کننده خون با نسخه مانند کومادین یا پلاویکس استفاده می کنید، باید با پزشک تجویز کننده مشورت کنید تا ببینید آیا می توانید این داروها را به مدت ۷ تا ۱۰ روز قبل از ویزیت و حداقل ۲ روز پس از انجام عمل قطع کنید. با چهره ای تمیز و بدون آرایش برای عمل خود آماده شوید. یعنی بدون آرایش یا مرطوب کننده .

کبودی و تورم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از تزریق بوتاکس ممکن است بدتر شود. تا پایان روز بعد از تزریق از ورزش کردن خودداری کنید. همچنین در این مدت از رفتن به رویدادهای خاص خودداری کنید.

 

مطالب پیشنهادی متخصص طب سوزنی اصفهان دکتر اردشیر عامری :

پیام بگذارید