روند بهبود بعد از طب سوزنی پا احساس بهتری داشته باشم؟

برخی از بیماران ممکن است بعد از یک جلسه طب سوزنی پا توسط متخصص طب سوزنی ، بهبودی احساس کنند، اما بیشتر بیماران نیاز به ۲-۳ جلسه درمانی برای تأثیر طب سوزنی دارند. سرعت پیشرفت مختص شرایط آنها است و همچنین می‌تواند شامل کاهش درد، افزایش انرژی، کیفیت بهتر خواب یا بهبود هضم باشد. اگر این بیماری خیلی شدید نباشد، معمولاً در جلسه‌های درمانی کمتری (۴-۸ ~ جلسه) برطرف می‌شود در حالی که ممکن است در شرایط مزمن طولانی‌تر شود.

از آنجا که هر فرد و شرایط وی منحصر به فرد است، پیش بینی تعداد دقیق جلسات مورد نیاز اغلب غیرممکن است. اینکه مشکل شما چگونه بهطب سوزنی پا پاسخ می‌دهد بستگی به این دارد که مدت زمان مصرف آن چقدر بوده است و اینکه آیا شما از طریق انتخاب برخی شیوه‌های زندگی مانند سیگار کشیدن، کمبود خواب یا خوردن غذاهای ناسالم که باعث افزایش التهاب می‌شود در این امر سهیم باشید یا نه. یک قاعده کلی این است که بازای هر یک سالی که فرد دچار آن مشکل یا بیماری است، نیاز به یک ماه درمان دارد.

در بیشتر بیماران برای اینکه پزشک بتواند به درستی ارزیابی کند که وضعیت آنها در پاسخ به درمان چگونه است، به ۸-۱۰ جلسه طب سوزنی احتیاج دارند. گاهی اوقات بیمار بعد از یک جلسه درمانی، تسکین پیدا می‌کند. بیشتر اوقات بیماران متوجه اثری می‌شوند که تا چند روز دوام خواهد داشت و سپس به آرامی به وضعیت قبلی بر می‌گردند. در موارد دیگر، متوجه افزایش ناراحتی و به دنبال آن کاهش چشمگیر علائم می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه  طب سوزنی در درمان درد مفاصل و آرتروز

نتیجه طب سوزنی پا  چقدر ماندگار است؟

با ادامه درمان طب سوزنی و درمان‌های گیاهی، اثرات این روش می‌تواند ماندگارتر شود. بسیاری از بیماران، حتی پس از درمان مشکل خود، جلسه‌های درمانی را ادامه می‌دهند، زیرا مزایای دیگری از جمله بهبود خواب، هضم بهتر یا افزایش انرژی را تجربه می‌کنند. طب سوزنی همچنین ابزاری فوق العاده برای کسب آرامش و کاهش استرس است.

بیشتر مطالعه کنید :