تزریق ژل و بوتاکس اصفهان | تفاوت تزریق ژل و بوتاکس.

همه چیز درباره هزینه، عوارض و مراحل تزریق ژل خط اخم!

زمانی که دغدغه از بین بردن خطوط و چین و چروک‌ها به واسطه افزایش سن و مسائل دیگری به وجود می‌آید ، یکی از روش‎‌های مناسب برای ترمیم خط اخم، تزریق ژل و بوتاکس در این ناحیه است. اما اگر قصد تزریق ژل در ناحیه خط اخم را داشته باشید، احتمالا سوالات زیادی در ذهن دارید. مثل اینکه تزریق ژل با بوتاکس چه تفاوتی دارد؟ نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟ هزینه انجام این کار چه قدر است؟
در ادامه این مقاله دکتر اردشیر عامری متخصص طب سوزنی اصفهان همراه ما باشید تا به صورت کامل درباره تزریق ژل خط اخم و مراقبت‌های بعد از آن صحبت کنیم.

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس در خط اخم چیست؟

به طور کلی هم ژل یا فیلر و هم بوتاکس برای رفع چین و چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر دو آن‌ها هم از طریق تزریق به پوست وارد می‌شوند. اما ژل و بوتاکس تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند که در ادامه این مقاله آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

متخصص طب سوزنی اصفهان | عوارض جانبی خفیف بوتاکس

  • تزریق بوتاکس

بوتاکس ماده‌ای برای شل کردن عضلات است که از باکتری ساخته می‌شود. این ماده حدود دو دهه است که در بازار وجود دارد و برای درمان اختلالات عصبی که باعث ضعف عضلات می‌شوند هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده برای درمان میگرن و شرایط مشابه دیگر هم به کار می‌‌رود.

پیشنهاد مطالعه  موفق ترین درمان سردرد میگرنی با استفاده از طب سوزنی

بوتاکس برای چین و چروک‌هایی مثل چروک‌های ناحیه پیشانی، چروک بین ابرو‌ها و چروک‌های اطراف چشم کاربرد دارد. این چروک‌ها معمولا با افزایش سن بیشتر می‌شوند. تزریق بوتاکس در این نواحی، ماهیچه صورت را شل کرده و باعث از بین رفتن این چروک‌ها می‌شود. این ماده در درمان چروک‌هایی که بر اثر شل شدن پوست ایجاد می‌شوند و اصطلاحا چروک‌های استاتیک نامیده می‌شوند، کاربردی ندارند.

  • تزریق ژل

تزریق ژل بیشتر در مناطقی از پوست که ضعیف شدند انجام می‌شود تا باعث بهبود آن ناحیه شود. ژل‌ها خاصیت پرکننده دارند و به آن‌ها فیلر (Filler) هم گفته می‌شود. تزریق ژل در نواحی مثل خط خنده، تزریق ژل گونه یا لب کاربرد بیشتری دارد. این مواد پرکننده گاهی اوقات برای بهبود ظاهر زخم هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین لازم به ذکر است که پرکننده‌های پوستی برای تزریق در سایر نواحی بدن، مثل سینه‌ها تأیید نشده‌اند.
بنابراین تفاوت این دو اندک است و اینکه کدام ماده برای تزریق در پوست شما مناسب‌تر است، با مشورت پزشک متخصص مشخص می‌شود.

 لیفت صورت با نخ اصفهان |تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

مزایای تزریق ژل برای خط اخم

تزریق ژل در نواحی مختلف پوستی از جمله خط اخم، می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • نتایج قابل مشاهده سریع

پس از تزریق ژل، نتایج اولیه روی پوست شما در زمان نسبتا کوتاهی قابل مشاهده خواهد بود. این درحالی است که درمان‌های تهاجمی به زمان زیادی برای ایجاد نتایج روی پوست شما نیاز دارند. همچنین در روش تزریق ژل هیچ بخیه، زخم یا مواردی مثل آن روی صورت شما وجود ندارد.

  • عدم نیاز به دوران نقاهت

تزریق ژل ممکن است تنها در ده دقیقه، درست در زمان استراحت ظهری که در سر کار دارید اتفاق بیافتد و بعد از تزریق هم سریع به محل کار برگردید و کارتان را بدون مشکل ادامه دهید! (البته به آنکه بار چندمی است که تزریق ژل را انجام می‌دهید هم بستگی دارد)

  • عوارض محدود

عوارض تزریق ژل بسیار محدود است. این تزریق اگر با رعایت اصول بهداشتی و توسط پزشک ماهر انجام شود، هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. در ادامه عوارض محدود و موقتی تزریق ژل را هم بررسی می‌کنیم.

  • ماندگاری نسبتا طولانی

اگر بار اولی باشد که به دنبال ترمیم پوست خود هستید، احتمالا به دنبال روشی می‌گردید که در صورت عدم رضایت راه جبران و بازگشت به حالت اول وجود داشته باشد. ژل هم قابلیت عدم تمدید و بازگشت به حالت اولیه را دارد و هم در عین حال ماندگاری ۶ تا ۱۸ ماهه. بنابراین یک گزینه تقریبا ماندگار با قابلیت ایجاد تغییر در آینده است.

پیشنهاد مطالعه  آرتروز گردن را با طب سوزنی درمان کنید !!!

لیفت صورت با نخ اصفهان | تزریق بوتاکس اصفهان

آیا تزریق ژل به خط اخم عوارض دارد؟

همانطور که بارها در طول این مقاله اشاره شد، تزریق ژل در صورتی که توسط پزشک متخصص و به صورت بهداشتی انجام شود، عوارض جدی به همراه نخواهد داشت.
عوارض تزریق ژل به صورت معمول موارد زیر هستند که نهایتا تا دو هفته به صورت کامل از بین می‌روند:

  1. واکنش‌های آلرژیک
  2. کبودی
  3. تورم
  4. خارش
  5. بی‌حسی
  6. قرمزی
  7.  احساس درد اندک

ماندگاری ژل خط اخم چقدر است؟

همانطور که در سایت معتبر healthline عنوان شده، ماندگاری ژل خط اخم، بین ۶ تا ۱۸ ماه متغیر است. میزان ماندگاری ژل به عوامل مختلفی از جمله کیفیت و نوع ژل، شرایط پوست شما و میزان مراقبت مناسب از پوست بستگی دارد. ژل پس از آنکه جذب پوست می‌شود، مجددا قابل تمدید خواهد بود. اگر هم به هر دلیلی از نتایج به دست آمده بعد از تزریق ژل رضایت لازم را نداشتید، با تمدید نکردن ژل اثر آن پس از مدتی، تقریبا از بین می‌رود.

پیام بگذارید