تاثیر طب سوزنی بر افزایش باروری | متخصص طب سوزنی اصفهان

تاثیر طب سوزنی بر افزایش باروری

تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی ممکن است برای زوج هایی که در حال تلاس برای بچه دار شدن، از طریق لقاح آزمایشگاهی (IVF) هستند، مفید است، اما نمی توان به طور قطع گفت که طب سوزنی بر افزایش باروری موثر است. گرچه تحقیقات نتایج امیدوار کننده ای را نشان می دهد اما برای ارائه نظر قطعی به بررسی ها بیشتر نیاز است. چیزی که به طور قطع می تواند گفت این است که این درمان قدیمی می تواند به باردار شدن کمک کند. در این مطلب به بررسی تاثیر طب سوزنی بر افزایش باروری خواهیم پرداخت.

طب سوزنی بر اساس نظریه ای استوار است که معتقد است که انرژی حیاتی (“چی”) از طریق بدن، در امتداد مسیرهای خاص جریان دارد. متخصصان طب سوزنی سعی می کنند این انرژی را متعادل کنند و با تحریک نقاط حساس بدن با سوزن، انرژی را در بدن به جریان بیاندازند. این طب سنتی قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد.

تاثیر طب سوزنی بر افزایش باروری | متخصص طب سوزنی اصفهان

دکتر جیمی گریفو

رئیس مرکز باروری دانشگاه نیویورک و رئیس بخش غدد تناسلی در مرکز پزشکی لانگون در این دانشگاه می گوید: “طب سوزنی دوای همه دردها نیست. اما به برخی از بیماران کمک می کند تا احتمال موفقیت شان در باروری را بالا ببرند. این روش غیرمتعارف به کنترل استرس ناباروری کمک می کند. و به بهبود میزان بارداری و کیفیت زندگی در برخی از افراد خواهد انجامید.”

پیشنهاد مطالعه  تبخال بعد از تزریق ژل لب

طب سوزنی با کاهش استرس ناباروری و بهبود جریان خون به تخمدان ها و رحم به بهبود باروری زن کمک کند. به گفته لیلین فیلد طب سوزنی علاوه بر تخفیف دادن استرس ممکن است. با بهبود بخشیدن جریان خون به تخمدان ها و رحم نیز به بهبود باروری زن کمک کند. بهبود جریان خون ممکن است به ضخیم تر شدن پوشش داخلی رحم کمک کند و شانس باروری را افزایش دهد.

تحقیقات انجام شده بر روی تاثیر طب سوزنی بر افزایش باروری

در سال ۲۰۰۲، یک تیم از محققان آلمانی کشف کردند. که طب سوزنی به طور قابل توجهی شانس بارداری را در میان یک گروه از ۱۶۰ زن که تحت درمان IVF قرار داشتند، افزایش داده است. چهل و دو درصد از زنانی که طب سوزنی دریافت کردند، باردار شد. این در حالی است که بدون انجام طب سنتی، تنها ۲۶ درصد از این افراد باردار می شدند. پژوهشگران بر این باورند که طب سوزنی با افزایش جریان خون به رحم و استراحت عضلات، شانس بیشتری برای کاشت جنین در رحم به همراه دارد. در واقع با افزایش خون رسانی به رحم، عمل کاشت تخمک های بارور شده در رحم ساده تر می شود.

 


دکتر اردشیر عامری 

اطلاعات بیشتر از متخصص طب سوزنی اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر اردشیر عامری متخصص طب سوزنی اصفهان اینجا کلیک کنید


بیشتر بدانید :

درمان بیماری های مزمن با کاشت سوزن های مخصوص در گوش

درمان اختلال قاعدگی و درد های پریودی

طب سوزنی و زیبایی پوست

طب سوزنی نوزادان خطرناک است؟

درمان زود انزالی با طب سوزنی

پیام بگذارید