بیماری شانه منجمد و طب سوزنی | متخصص طب سوزنی اصفهان

بیماری شانه منجمد و طب سوزنی

تعریف بیماری شانه منجمد یا شانه یخ زده (Frozen Shoulder)

بیماری است که شخص بیمار درگیر محدودیت حرکتی در مصل های شانه اش می شود. دلیل های این بیماری درحال حاضر بسیار نامعلوم است. در میان بیماری های اسکلتی عضلانی،‌ شانه منجمد بیماری است که سالهای زیادی از شناخت آن میگذرد (تقریبا ۵۰ سال) اما همچنان دلایل آن هنوز کاملا معلوم نیست. در ناحیه شانه، بافت همبند یک کپسول را در اطراف استخوان، رباط ها و تاندون های مفصل شانه تشکیل می دهد.

اگر این کپسول ضخیم تر یا تنگ تر شود موجب بروز شانه منجمد می شود. التهاب ناشی از شانه منجمد موجب درد شدید و محدود کردن دامنه حرکتی شانه می شود. در خیلی از موارد، دلیل بروز شانه منجمد معلوم نیست با این حال دیده می شود در افرادی که درگیر به مشکلات ستون فقرات گردنی، دیابت و پرکاری تیروئید هستند یا قبلا جراحی شانه یا قلب باز داشته اند، درصد ابتلا به شانه منجمد بیشتر است.

بیماری شانه منجمد و طب سوزنی | متخصص طب سوزنی اصفهان

نشانه های شانه منجمد به مرحله بیماری وابسته هستند.

این نشانه ها عبارتند از:
  • (مرحله دردناک): درد در مواقع حرکت شانه و کمتر شدن دامنه حرکتی آن
  •  (منجمد شدن): درد کمتر شانه ولی گرفتگی بیشتر و کاهش بیشتر دامنه حرکتی آن
  • (مرحله ذوب): بهبود یافتن دامنه حرکتی شانه
  • این بیماری با درد زیادی همراه است و این درد و اختلال حرکتی در شانه می تواند روال زندگی عادی فرد بیمار را مختل کند.
پیشنهاد مطالعه  جوانسازی پوست با طب سوزنی، ادعا یا واقعیت؟

روش های زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد، فیزیوتراپی با کیسه آب گرم، ‌تحریک الکتریکی عصب و انواع ورزش ها از جمله این درمان ها هستند. اما طب سوزنی روشی موثر و امبدینگ نخ به عنوان یک روش درمانی که تازه در این زمینه به کار گرفته شده توانسته نتیجه های خوب و موثری داشته باشد. تحقیقات نشان می دهند که تقریبا ۹۲ درصد از بیمارانی که از طب سوزنی و امبدینگ نخ برای درمان شانه منجمد بهره برده اند ، بسیار راضی بودند و این روش توانسته بیماری آن ها را به طور کامل درمان کند.

| پیج اینستاگرام دکتر اردشیر عامری متخصص طب سوزنی اصفهان |

بیشتر بدانید :