انواع اسیدهیالورونیک

هیالورونیک اسید در اشکال مختلف موجود است ، با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد انواع اسیدهیالورونیک و اثرات و عوارض جانبی آن بدانیم :

• خوراکی

قرص هیالورونیک اسید برای درمان چندین مشکل از جمله:

1. آبرسانی پوست و کاهش چین و چروک
  2. درد مفاصل

افراد باید قبل از استفاده از هر نوع مکملی با پزشک متخصص خود یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی صحبت کنند، زیرا ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشند.

• موضعی

اسیدهیالورونیک موضعی می تواند به اشکال زیر باشد:

1. کرم ها
  2. لوسیون ها
  3. سرم ها
  4. فوم ها

این عنصر می تواند به افزایش سطح رطوبت در پوست و کاهش علائم پیری کمک کند.

تزریق ژل و بوتاکس اصفهان |تولید کلاژن

• تزریقی

از آنجایی که بدن به طور طبیعی اسیدهیالورونیک تولید می کند، احتمال بروز واکنش آلرژیک در فرد کم است. بنابراین، اسیدهیالورونیک به صورت تزریقی می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. می تواند اهداف پزشکی و زیبایی داشته باشد.
یکی از اهداف آرایشی هیالورونیک اسید فیلرها از جمله فیلرهای صورت و لب است. یک متخصص تزریق ژل و بوتاکس اسید هیالورونیک را به لب ها تزریق می کند تا ظاهری حجیم به لب ها بدهد.

اثرات جانبی  هیالورونیک اسید

افرادی که به طور منظم از اسیدهیالورونیک استفاده می کنند معمولاً عوارض جانبی بسیار کمی را گزارش می کنند. این احتمالاً به این دلیل است که بدن هیالورونیک اسید را به طور طبیعی تولید می کند، به این معنی که خطر کمی برای واکنش های آلرژیک وجود دارد.
بارداری یا شیردهی : افرادی که تزریق اسیدهیالورونیک دریافت می کنند، اگر قصد باردار شدن یا شیردهی دارند، باید با پزشک خود صحبت کنند.
مردم ممکن است از خاصیت  هیالورونیک اسید به عنوان یک عنصر در مراقبت از پوست آگاه باشند، اما ممکن است از تطبیق پذیری آن آگاه نباشند. استفاده از مکمل های اسیدهیالورونیک یا محصولات موضعی می تواند به افراد کمک کند ظاهری جوان داشته باشند و با بسیاری از علائم پیری مقابله کنند. با این حال، می تواند به درمان برخی از شرایط پزشکی مانند خشکی واژن یا یطب سوزنی در درمان درد مفاصل و آرتروز نیز کمک کند.

پیشنهاد مطالعه  ترک پوستی چطور درمان می شود ؟

نکته مهم
افراد باید قبل از مصرف مکمل ها با یک متخصص تزریق ژل و بوتاکس مراقبت های بهداشتی مشورت کنند.