تزریق ژل و بوتاکس اصفهان | از عوارض بوتاکس ابرو و پیشانی چه می دانید ؟

عوارض بوتاکس در تزریقات ابرو و پیشانی

با ما همراه باشید تا از عوارض بوتاکس ابرو و پیشانی بدانیم :

  • افتادگی ابرو

عضله پیشانی که فرونتالیس نام دارد، یک عضله‌ی نازک، عریض و حساس به دوزهای پایین بوتاکس است. اگر محل تزریق بوتاکس در پیشانی بیش از اندازه پایین باشد، می‌تواند باعث افتادگی ابروها و پلک‌ها شود. در این حالت روی پیشانی و پلک‌های فوقانی احساس سنگینی می‌کنید که با آرایش کردن بدتر می‌شود. البته این عارضه بر روی بینایی شما اثری نمی‌گذارد و معمولاً بعد از ۱ تا ۴ هفته برطرف می‌شود. این عارضه هم مانند سایر عوارض بوتاکس به دلیل کم‌تجربگی تزریق‌ کننده و عدم شناخت آناتومی صورت رخ می‌دهد. در صورتی که تزریق توسط پزشک متخصص تزریق بوتاکس صورت بگیرد، احتمال افتادگی ابرو و پلک تقریباً صفر است.

تزریق ژل و بوتاکس اصفهان | عوارض بوتاکس ابرو

  • چهره بی‌احساس

چهره بی‌احساس یا یخ زده (Frozen look) یکی از عوارض تزریق بوتاکس و  ژل است که به دلیل تزریق دوزهای بیش از حد اتفاق می‌افتد. همانطور که گفتیم، عضله‌ی پیشانی به داروی بوتاکس حساسیت بالایی دارد. برای پیشگیری از این عارضه، دوز پایینی از بوتاکس را به پیشانی تزریق کرده و ۱ ماه بعد نتایج را بررسی می‌کنیم. در نیمی از مراجعین نیازی به تزریقات بیشتر نیست ولی در نیمی دیگر دوز بسیار کمی برای رفع خطوط باقی‌ مانده تزریق می‌شود.

  • علامت مِفیستو

بالا رفتن بخش میانی و/یا یک‌سوم انتهایی ابرو را علامت مفیستو می‌گویند. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که بخش‌های طرفی عضله‌ی پیشانی به خوبی فلج نشده باشند.

پیشنهاد مطالعه  عوارض تزریق بوتاکس بین دو ابرو

پیام بگذارید