لیفت صورت با نخ اصفهان | تکامل روش های لیفت صورت

تاریخچه تکامل روش های لیفت صورت

تاریخچه لیفت و جوانسازی صورت از آن چه که شما انتظار دارید، بسیار طولانی تر است و این نکته نشان می دهد که تمایل به جوانی و زیبایی مسئله ای بوده که از ابتدا برای انسان ها اهمیت زیادی داشته است. در ادامه تاریخچه مختصری از اقدامات مربوط به جوانسازی و لیفت صورت را از گذشته تا به امروز می خوانید:

مصر باستان

قدیمی ترین شواهد از انجام اقدامات برای لیفت و جوانسازی صورت به مصر باستان بر می گردد. در آن زمان از ادوات طبیعی مانند گیاهان و لبنیات برای افزایش زیبایی و همچنین سلامت پوست صورت استفاده می شده است.

یونان باستان

همچون مصر باستان، یونانیان نیز از مواد طبیعی برای محافظت از پوست و افزایش سلامتی آن بهره می برده اند. این افراد از ماده هایی همچون میوه های تازه، روغن هایی مثل روغن زیتون و لبنیات استفاده می کردند. جالب است بدانید که در این دوران، برش های نازک گوشت تازه برای رفع چین و چروک های پوست بر روی آن قرار داده می شده است.

 

کاشت نخ لاغری اصفهان | تاریخچه تکامل روش های لیفت صورت

دهه اول قرن بیستم

حالا قرن بیستم میلادی است، عصر پیشرفت تکنیک های پزشکی در همه حوزه ها، مخصوصا پوست و مو. در سال ۱۹۰۱ میلادی، یوگن هولاندر در برلین توانست اولین جراحی باشد که تکنیک های ابتدایی لیفت صورت را پیاده سازی می کند. او برای این کار مقداری از پوست اضافی اطراف گوش را برداشت و به این ترتیب اصطلاحا پوست صورت را کشید.

پیشنهاد مطالعه  آشنایی با اثرات طب سوزنی برای پوست 

دهه دوم قرن بیستم

اولین جراحی لیفت صورت کامل در سال ۱۹۱۶ اتفاق افتاد. دکتر اریک لکسر، جراح آلمانی، ۱۵ سال بعد از هولاندر، توانست تکنیک های او را بسط دهد. تا ۶۰ سال بعد هم از همین روش لیفت صورت کامل لکسر به عنوان بنیانی برای تکنیک های لیفت صورت یاد می شده است.

سال ۲۰۰۰ میلادی

روش لیفت صورت حالا دیگر به حد اعلای خود رسیده است. تکنیک هایی مانند استفاده از اندوسکوپ، اندوتاین و … روی کار آمده اند و به همین دلیل میزان عوارض این جراحی زیبایی کاهش پیدا کرده و مزایای آن چشم گیرتر شده اند. اما شاید شما با انجام جراحی تهاجمی برای لیفت صورت موافق نباشید.

پیام بگذارید