تزریق ژل و بوتاکس اصفهان | تاریخچه تزریق بوتاکس و ژل 

تاریخچه استفاده از تزریق بوتاکس و ژل

تزریق بوتاکس و ژل | بوتولونیوم نوع A اولین بار توسط یک چشم پزشک به نام آلن اسکات برای درمان بلفارواسپاسم (اختلال انقباضی پلک) و سایر اختلالات عضلانی چشم مورد استفاده قرار گرفت. این کاربرد بوتاکس در سال ۱۹۸۹ توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) تایید شد.

آلن اسکات متوجه شد که در زمان درمان اختلال انقباضی پلک، شیارهای عمیقی که بین دو ابرو (خط اخم) قرار دارند به طور کامل ناپدید می‌شوند. در سال ۲۰۰۲ سازمان FDA استفاده از بوتولونیوم نوع A برای از بین بردن خطوط بین ابروها را تایید کرد. در سال ۲۰۱۳، استفاده از تزریق بوتاکس و ژل برای درمان چین و چروک‌های طرفین چشم‌ها (خطوط پنجه کلاغی) هم مورد تایید FDA قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴.۵ میلیون نفر از تزریق بوتاکس و ژل برای از بین چین و چروک‌های صورت استفاده کرده بودند. در سال‌های اخیر هم تزریق بوتاکس در صدر جدول روش‌های جوانسازی پوست جا خوش کرده است.

 تزریق ژل و بوتاکس اصفهان | تزریق بوتاکس و ژل 

برندهای معتبر بوتاکس

تا پیش از سال ۲۰۰۹ تنها فرآورده‌ی بوتولونیوم نوع A که تاییدیه سازمان FDA را داشت، برند بوتاکس ساخت شرکت آلرگان بود. برای همین تزریق بوتولونیم با نام بوتاکس معروف شد. در صورتی که بوتاکس فقط یکی از فرآورده‌های دارای این ماده است که برای درمان اختلالات عضلانی و همچنین زیباسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوتاکسِ ساخت شرکت آلرگان در ایران کمیاب است و به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه  چطور می توان از حالت تهوع بعد از بوتاکس جلوگیری کرد ؟

در سال ۲۰۰۹ دومین فرآورده‌ی بوتولونیوم مورد تایید FDA قرار گرفت. برند دیسپورت که ساخت کشور انگلستان است، هم‌اکنون در بیش از ۶۵ کشور دنیا استفاده می‌شود. میزان اثربخشی و همچنین عوارض این دارو همانند بوتاکس ساخت شرکت آلرگان است. دیسپورت یکی از پرمصرف‌ترین برندهای بوتاکس در ایران به شمار می‌رود.

برند نورونوکس محصول کشور کره، دومین برند فراگیر بوتاکس در ایران است. این فرآورده قیمت پایین‌تری نسبت به دیسپورت و اثربخشی مشابهی دارد. نورونوکس مورد تایید سازمان FDA نبوده ولی استفاده از آن در ایران مجاز است.

سومین برند مجاز بوتاکس در ایران، برند مسپورت است. مسپورت یا مصپورت (Masport) برندی ایرانی است که نسبت به سایر بوتاکس‌ها قیمت پایین‌تری دارد. مسپورت از لحاظ کیفیت با نمونه های مشابه خارجی قابل رقابت می باشد.

پیام بگذارید